Invägning vecka 2 : 83,7 kilo

2013-05-20 22:08:00 Invägningar
» Kommentarer(0) «


 
Vikt
Startvikt (innan förlossning): 100,0 kilo
Nuvarande vikt: 83,7 kilo
Viktnedgång sedan graviditeten: 16,3 kilo
Viktnedgång sedan "viktstart" (13.05.06): 3,0 kilo
Kvar till målvikt (69 kilo): 14,7 kilo
 
 
Mått
(mina startmått 13.05.06 när jag första gången mätte)
Överarm: 30 cm (31 cm)
Under bröst: 84 cm (87 cm)
Midja: 90 cm (94 cm)
Buk: 106 cm (111 cm)
Rumpa: 111 cm (113 cm)
Lår: 64 cm (65 cm)
 
 
Kommentar: Enbart 0,2 kg i viktnedgång denna vecka men inte deppig för det. Självklart känns det lite tungt. Skulle jag säga annat så skulle jag ljuga men samtidigt så var veckan som gick den första med riktigt bra motion sedan jag tog tag i denna viktnedgång och det är klart att kroppen reagerar och inte riktigt vet vad den skall göra just nu med allt annorlunda som händer med den. Det är helt enkelt bara som så att blicka framåt. En vacker vecka rasar jag ett kilo eller två igen och då kommer all slit vara värd mödan. Fram tills dess får jag se det från den ljusa sidan med veckans vikt och mått. Det är åtminstonde 0,2 kg mindre än förra veckan och åt rätt håll. Jag har även minskat en hel del i cm lite här och var över kroppen och det är inte få skam det heller. Vikten är trots allt inte allt utan alla centimeter är också väldigt betydelsefulla med tanke på att det är dem man ser också. 
 
Summa sumarum; jag hade såklart hoppats på lite mer i viktnedgång men är nöjd ändå och blickar framåt mot en vecka av ännu mer powerwalks och förhoppningsvis mer minus inför nästa veckas invägning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback