Invägning vecka 1: 78,5 kg (omgång två)

2013-09-09 21:25:52 Invägningar
» Kommentarer(0) «


 
 
Vikt
Startvikt (innan förlossning): 100,0 kilo
Startvikt vid omgång två: 80,3 kilo
Nuvarande vikt: 78,5 kilo
Viktnedgång sedan graviditeten: 21,5 kilo
Viktnedgång sedan viktstart (13.05.06 86,7kg): 8,2 kilo
Viktnedgång sedan startvikt vid omgång två (13-09-02 80,3kg): 1,8 kilo
Kvar till målvikt (69 kilo): 9,5 kilo
 
 
Mått
(mina startmått 13.05.06 när jag första gången mätte)
Överarm: 29 cm (31 cm)
Under bröst: 81 cm (87 cm)
Midja: 84 cm (94 cm)
Buk: 99 cm (111 cm)
Rumpa: 107 cm (113 cm)
Lår: 62 cm (65 cm)
 
 
Kommentar: Måste medge att jag är grymt nöjd och stolt över mig själv att jag lyckades gå ner hela 1,8 kilo denna vecka. För mig är det riktigt bra siffror oavsett men såhär första veckan vid omgång nummer två på denna viktresa så är det en enorm sporre, även om jag ändå skulle stå i och kämpa på bästa möjliga sätt, men detta gör mitt delmål mycket närmre och enklare att kanske klara av. Skulle betyda så himla mycket att faktiskt klara av det utan problem. 
 
Även tänkt mycket denna vecka. Jobbigt att vara ifrån familjen den timmen / timmarna som jag går och tränar men jag vet att jag blir en bättre mamma om jag får lite tid för mig själv och jag gör detta för min familjs skull. Skaffar mig bättre självförtroende och en bättre kondition så jag orkar leka mer med tiden. En glad mamma är väl en bra mamma?! brukar dem ju säga. Känner bara på denna veckan att jag har mer energi och känner mig piggare och gladare. Träning har verkligen blivit en del av mig och min vardag. Skulle aldrig klara mig utan den längre. En Michaela utan träning är ingen Michaela till 100%. Kan verkligen inte förstå hur jag kunde avsky träning så i yngre dar. Förstå vad mycket träning och energi jag har missat under denna tid. Hemskt! Men men, idag är den en del av mig och jag fullkomligt älskar den. Kul också att jag även hittat styrketräning som någonting roligt och intressant. Det hjälper mig både med viktnedgången, muskelmassan som skall byggas samt att hela kroppen får en snyggare, bättre och mer varierad träning och utformning. En kropp jag om en tid kan känna mig stolt över. Vore inte fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback