Planerar återkomst till gymmet snart igen..

2013-05-28 10:39:50 Tankar
» Kommentarer(0) «


Scania gröndal
 

Har redan nu börjat känna att kroppen min har rätt så lätt för att återgå till träningen igen efter denna graviditet. Förmodligen på grund av att jag var tränad innan jag blev gravid. Har hört att kroppen har lättare att återgå till "normalt" igen då?! 
 
Hur som helst så känner jag att bara powerwalks hela sommaren som jag hade tänkt mig inte kommer att tillfredsställa mitt behov av träning. Konditionen kommer såklart av alla powerwalks och det händer saker med kroppen min på grund av dem men mina lovehands behöver sig en omgång eller två dem också och lite mer armmuskler skulle inte sitta fel det heller så nu väntar jag med spänning på ett samtal från mödravården och en tid för efterkontroll. När den väl är gjord och ett godkänt är gjort (förhoppningsvis) så kommer jag börja gymma lite smått igen. Kärlek! 
Pratade med sambon igår om detta och han kände att det var helt ok att jag börjar igen. All kärlek till dig hjärtat mitt som ställer upp på min egentid så mycket och låter mig så träna som jag vill/behöver. Du är guld värd! Kommer även att börja gå mina powerwalks på mornarna så snart som möjligt bara Benjamin börjar på dagis igen. Då kommer jag att avvara ca 1½ timme direkt efter han är lämnad på dagis till powerwalks vilket kommer göra att även om jag börjar gymma två dagar i veckan på kvällarna igen till en början nu så kommer jag och sambon ändå att få mer tid tillsammans. Idag går jag powerwalks 5 kvällar i veckan och med denna planering kommer det innebära att jag bara kommer vara borta på träning 3 kvällar i veckan istället så även om det blir mer träning för mig så kommer vi få mer tid tillsammans iallafall och det gillas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback