Invägning vecka 1: 83,9 kilo

2013-05-13 22:56:00 Invägningar
» Kommentarer(0) «



 
Vikt
Startvikt (innan förlossning): 100,0 kilo
Nuvarande vikt: 83,9 kilo
Viktnedgång sedan graviditeten: 16,1 kilo
Viktnedgång sedan "viktstart" (13.05.06): 2,8 kilo
Kvar till målvikt (69 kilo): 14,9 kilo
 
 
Mått
(mina startmått 13.05.06 när jag första gången mätte)
Överarm: 31 cm (31 cm)
Under bröst: 87 cm (87 cm)
Midja: 92 cm (94 cm)
Buk: 108 cm (111 cm)
Rumpa: 111 cm (113 cm)
Lår: 64 cm (65 cm)
 
 
Kommentar: Detta känns ju helt overkligt! Häromdagen ville jag bara kliva upp på vågen men jag höll mig fram tills idag då jag egentligen inte tycker om att "fuska" och väga mig mer än 1 gång per vecka. Blir lätt att man stressar upp sig annars över vad vågen visar och väger man sig bara 1 gång i veckan så kan man inte göra så mycket åt saken.. Hur som helst så är jag helt överlycklig. 2,8 kilo på en vecka. PÅ EN VECKA! Det är inte sant. Jag som dessutom legat med mjölkstockning den senare delen av veckan och knappt en kunnat komma fram och tillbaka från säng till toalett och tillbaka igen. Ofattbart detta. Tacka vad-vet-jag för amning. Många säger att det inte hjälper mot viktnedgång men jo då, att det gör. Gjorde det förra gången och gör det nu. 2,8 kilo lättare denna vecka gentemot förra och dessutom har jag även förlorat ett par centimeter här och var över kroppen också. Detta känns mycket bra och nu märker jag själv att det första delmålet som jag satte till mig själv förra veckan inte alls är omöjligt att uppnå. 
 
Me go!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback