Ett fint träningsminne

2013-05-28 09:54:03 28 dagars träningslista
» Kommentarer(0) «


Eftersom jag inte har tränat under min uppväxt så finns det inte så jätte mycket minnen inom denna kategori men började som jag skrivit tidigare att träna efter förstfödda sonen och alla gravidkilorna som jag lade på mig då. Hela 39,5 kg blev det allt som allt och dessa skulle sakta men säkert av. 
 
Började träna i mitten av januari 2012 med powerwalks i snödrivorna som sedan resulterade till att jag investerade i ett gymkort och började smått att gymma. Efter bara någon vecka var jag fast och åkte till gymmet 3-4 dagar i veckan och gymmade minst i två timmar varje gång. Detta resulterade till att jag började tappa kilorna som var kvar på min kropp ett efter ett, självklart tillsammans med hälsosam mat och många bortval av goda saker som jag annars mer än gärna hade stoppat i munnen. 
 
Till Benjamins 1års dag kom mitt fina "träningsminne". Det var bara ett år sedan jag vägde 107,5 kg och hade fött ut en stor fin son och min viktresa började i samma veva tillbaka till den kropp jag hade innan graiditeten. Att jag ett år senare skulle sitta och fira hans födelsedag i en kropp som faktiskt såg bättre ut än innan jag blev gravid med honom kunde jag inte tro. Även dagen innan han fyllde år så hade jag ett pass inbokat och jag fick vid det passet höra av två underbara människor på gymmet att de tyckte jag såg riktigt bra ut och de hade märkt min snabba viktnedgång sedan jag började att gymma där bara någon månad tidigare. Var helt underbart att höra! 
Vid detta passet körde jag dessutom skiten ur mig själv och jag kommer ihåg att jag tog tyngre vikter än vanligt och sprang fortare på löpbandet än jag trodde jag orkade. Två riktigt bra dagar som jag alltid kommer att komma ihåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback