Delmål nummer 1

2013-05-15 21:37:47 Mina mål
» Kommentarer(0) «


.
 
Denna gång tänker jag inte se ut som en korv till dopet..
Vid Benjamins dop (3 månader gammal) hade jag fortfarande X antal kilon kvar på kroppen och var inte direkt snygg. Inte så konstigt heller då jag hade varit mycket begränsad till att ens kunna ut och gå under dessa tre månader då jag de första två åkte fram och tillbaka till förlossningen flera gånger i veckan med problem med amningen. Visade sig att jag hade kristaller i bröstet efter många undersökningar och blev tillslut tipsad om ett naturpreparat för detta som visade sig fungera bra. Dock gjorde detta att jag inte ens hade gått ner hälften av de 39,5 kilon som jag hade lagt på mig under graviditetens gång. 
 
Denna gång hag jag dock tänkt se lite bättre ut till dopdags. 
Dopet kommer att ske i augusti månad även denna gång och tills dess har jag satt ett delmål på min viktnedgång som jag känner inte skall vara allt för svår att uppnå. Började min viktnedgång för nio dagar sedan och vägde då 86,7kg och har därför satt ett delmål på att väga 75kg till dopdags.
 
Detta innebär en viktnedgång på 11,7kg på ca 3 månader. Kommer detta att gå? Ja med lite självdiciplin så skall detta gå an. Vill detta så himla mycket så man får tänka tre gånger extra innan man stoppar någonting i munnen samt när man känner sig lat och hellre vill ligga i soffan hela kvällen än avvara 30-45minuter till en liten powerwalk. En powerwalk som hjälper så himla mycket.
 
 
Delmål 1: att väga 75kg till den 12.e augusti 2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback