0,47 kilo per vecka

2013-06-04 16:07:51 Tankar
» Kommentarer(0) «


 
 
Detta är verkligen inte klokt!
Jag har bara 4,7 kilon kvar till mitt första delmål på 75kg. Ett delmål som jag satte till den 12.e augusti i år. Ett datum satt lagom till innan Jonathans dop då jag kände att jag gärna ville se lite smäckare ut på hans dop än jag gjorde på Benjamins (vägde kanske runt 85kg på hans).
 
Nu är jag redan nere på 79,7 kg och detta innebär att på de 10 veckor som är kvar tills den 12.e augusti så behöver jag bara gå ner 0,47 kg i veckan. En summa som för mig känns helt ofattbart lätt att klara av, och även om jag skulle stå still en vecka eller två eller till och med lyckas på något sätt gå upp någon vecka så känns det som att jag fortfarande har god tid på mig till att komma ner till mina 75 kg satta. Kan till och med känna att jag kan lyxa med en mjukglass någon helg eller kanske en god caffe latte. Oh. En islatte. Skulle sitta så himla fint i min mage kan jag lova! Men hur som helst så även om jag kommer lyxa till det lite någon gång nu under sommaren så är det ändå träning och hälsosam kost som står högst upp på listan! Gör inte detta bara kortsiktigt till dopet utan kämpandet kommer fortsätta ner till mina 69 kg som är målvikten innan jag tänkt gå upp några kilon i muskler via gymmet och styrketräning. Detta är någonting jag gör både för att känna mig fin för mig själv och min familj, få på mig kläder som sitter snyggt samt få ett hälsosammare liv med mer ork till lek och spring med barnen. Även född med astma och med motion så känner jag att även den blir bättre och livet blir helt enkelt lättare att leva. Måste jag säga att jag älskar träning?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback